TWIN SUPERBROTHER
Navi
FBOOK FBOOK
Twin SuperBrother - Bab 2 : Puan Hajah Afifaah

Tuesday 23 July 2013 @ 02:59 | 0 Twin [s]

    "Anak-anak mama semua,mama nak pergi ke pasar malam.Siapa mahu ikut?"soal Puan Hajah Afifaah kepada anak-anaknya."Mama pergilah.Aliff ada homework nak kena buat"jawab Aliff."Betul tu.Aleef dan Aarif pun ada kerja rumah.Sorry."jawab Aleef dengan mimik muka kasihannya."Okey.Mama pergi dulu.Bye"

    Setelah Puan Hajah Afifaah pergi,Aarif membuat kerja rumahnya bersama Aliff,manakala Aleef pula berangan-angan menjadi super hero Seri D'wana yang dikenali dan disegani."Ahhh...Indahnya dunia jika saya mempunyai ramai peminat"kata hati Aleef."Abang,apa perbezaan acme dan acne?"tanya Aarif dengan penuh keraguan."Aarif,acme itu kemuncak.Acne pula jerawat.Faham?""Faham!"jawab Aarif."Oh ya.Mana angah?"soal Aliff pula."It's a normal thing if you can't find him.He might be in his room or mom's room."jawab Aarif.'Oh Aarif.Macamlah Aarif tidak tahu along failed English.'kata hati Aliff.

   Di pasar malam.

   "Aman,kenapa nak jumpa di pasar malam pula?Bukankah kita boleh berjumpa di restoran atau kafe sahaja?Aman nak beli apa-apa ke di pasar malam ni?"bertubi-tubi soalan yang dikeluarkan oleh Puan Hajah Afifaah."Kita memang boleh berjumpa di kafe sahaja.Tetapi...""Tetapi apa?"belum sempat Pakcik Aman menghabiskan kata-katanya,Puan Hajah Afifaah telah memotong."Saya belum habis bercakap lagi,awak sudah memotong kata-kata saya!"marah Pakcik Aman."Maaf ya.Silalah sambung ayat tadi."kata Puan Afifaah."Ya baiklah.Tetapi kebanyakan penjahat di Seri D'wana akan menyorok di kafe."sambung Pakcik Aman"Ya baik.Eh,ya Allah!Dah lewat dah ni.Saya pulang dulu ya?Selamat malam."kata Puan Afifaah kepada Pakcik Aman."Eh,Afifaah!Baru pukul 8.00 malam."kata Pakcik Aman.Puan Afifaah menghentikan langkahnya."Memanglah,sebab dah pukul 8.00 malamlah saya tergesa-gesa pulang ke rumah."kata Puan Afifaah."Eh.Mengapa pula?"soal Pakcik Aman pula."Kerana,saya belum solat Maghrib lagi."jawab Puan Afifaah."Kalau begitu,solatlah di surau depan ini.""Ya tak ya juga kan.Baiklah saya pergi sembahyang sebentar ya?"soal Puan Afifaah."Baiklah"sepatah kata terlompat keluar dari mulut Pakcik Aman.     


========================================================================
Kring....kring.Kring....kring..Tertera di kaca telefon bimbit itu ialah abang.Puan Afifaah menjawab panggilan itu.

"........................................"
"Wa'alaikummusalam.Ada apa awak telefon saya malam-malam macam ni."

"................................"

"Ya,saya terlupa awak di USA.Jadi kenapa awak telefon saya pada waktu macam ini?"

"......................................"

"Apa?!Esok?Awak main mainkan abang."

"...................................."

"Jadi saya kena jemput awaklah esok?Dan saya kena tinggalkan budak budak tu?"

"......................................"

"Ya,baiklah.Saya akan jemput awak esok.Bye."

Sesampai di rumah.

   "Anak-anak.Esok mama tak pergi sekolah ok?Mama ada urusan penting kena buat.So,you need to take a bus to go to school.Okey?soal Puan Afifaah."Mama nak ke mana?"soal Aarif."Adalah.Oh,jangan lupa balik pun tau?"kata kata mama mereka membuatkan mereka ketawa terbahak bahak."Apa gelak gelak ni mum?Dah la gelak tak ajak Ara,pastu gelak kuat kuat pulak tu."  rungut Ara atau nama panjangnya Arani'el."Oh mak pocot kau gelak kuat."  latah Aliff.Semua yang berada disitu tertawa mendengar latahan Aliff.

 "Selamat tinggal mama!"  kata Aleef kepada ibunya."Good bye,honey.Stay focus when your teacher is teaching.Bye!" kata Puan Afifaah sambil melambaikan tangannya kepada anaknya yang berada di dalam bas
 
Asikme itu.'Okey. Now I need to clean the mess in this house.And then,I need to pick up my husband at the airport.And if I have extra time,I'll pick up my son from school.Done! '  kata hati Puan Afifaah.

                                                                                                  ---

   Selesai mengemas rumah,Puan Afifaah menjemput suaminya di lapangan terbang antarabangsa."Awalnya awak sampai Ifah."kata bapa Aliff kepada isterinya."Memanglah.Hari ini saya ambil cuti."kata Puan Afifaah kepada suaminya pula."Erm...apa kata kita jemput anak anak kita tu."Puan Afifaah memberi cadangan."Bagus juga cadangan awak."





Older Post
The Majesty

Assalamualaikum! Selamat membaca novel kami -~!
Meoww! :)

Navigations!

Diary About Stuff Site


Let's Talk!


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edit : Nurul Nabila
Re-Edited/Le'Owner : Hebaliyya

Best View at GOOGLE CHROME!